วันพฤหัสบดีที่ 13 ธันวาคม พ.ศ. 2555


Good Teaching Is Timeless
BY JERROLD FRANK
         Over the past 50 years the how and why of what we teach has been the focus of much thought,research, and deliberation. From Grammar-Translation to the Communicative Approachand beyond, the best methodology for English language teaching (ELT) has supposedly been discovered many times. Yet through it all, or perhaps despite it all, teachers have continued to teach and students have continued to learn. While many changes have occurred in ELT over the past five decades, good teaching is timeless. Whether using a SMART Board or a chalkboard, an effective teacher must be able to help each student connect to the material and the subject.

        The three articles reprinted here illustrate the timelessness of good teaching. In the first selection,
“The Conversation Class,” Acy L. Jackson (1969) incorporates many of the traits of good teaching discussed in the literature of that era into a lesson fresh enough to plug into any modern classroom. While the colored slides he refers to in his extension activities could be implemented in new ways today, Jackson
describes how to create an atmosphere conducive to learning that is still relevant. His techniques, lesson plan, and extension activities offer opportunities for students to make powerful connections with the target language.

        In the second selection, Alan C. McLean’s 1980 article “Destroying the Teacher: The Need for Learner-Centered Teaching” reminds us that good teaching from the time of Plato until today has actively involved students in the process by helping them to become initiators in their own learning. McLean’s article reminds us that effective teachers understand that it is not their job to listen to their own voices but rather to guide and nurture students into hearing theirs. McLean demonstrates the importance of understanding students individually and shows how teachers can provide them with opportunities to make meaningful connections in their own learning.



        Finally, Patricia Miller (1987), a long-time teacher, puts herself on the other side of the desk to identify through the eyes of a student what she feels to be ten characteristics of a good teacher. Her list reminds us of some of the central qualities of timeless teaching. While this article and the others were all written in the
previous century, each in its own way reflects what good teachers have been doing throughout time and will continue to do as long as there are teachers.
ที่มา : http://americanenglish.state.gov/resources/english-teaching-forum-2012

สรุปความรู้
การสอนที่ดีเป็นอมตะ
        เมื่อประมาณ 50 ปีทีผ่านมา วิธีการและสิ่งที่ครูสอนนั้นเน้นเฉพาะการวิจัยและการคิดไตร่ตรองเท่านั้น จากการสอนที่เน้นกฎไวยากรณ์และใช้การแปลเป็นสื่อให้นักเรียนเข้าใจบทเรียน มาเป็นวิธีสอนตามแนวการสอนภาษาเพื่อการสื่อสาร และนอกจากนี้วิธีการที่ดีที่สุดในการสอนภาษาอังกฤษได้รับการค้นพบหลาย ๆ ครั้ง แม้จะมีวิธีการสอนที่ดีหลายๆวิธี แต่ครูยังคงสอนและนักเรียนก็ยังคงเรียนได้อย่างต่อเนื่อง การสอนภาษาอังกฤษเมื่อห้าทศวรรษที่ผ่านมาเป็นการสอนที่ดีซึงเป็นอมตะ ไม่ว่าจะใช้สมาร์ทบอร์ดหรือกระดานดำ, ครูที่มีประสิทธิภาพจะต้องสามารถที่จะช่วยให้นักเรียนแต่ละคนเชื่อมโยงกับวัตถุและเรื่องที่เรียนได้

          ACY L. Jackson (1969)รวมเอาหลายๆลักษณะของการสอนที่ดีที่กล่าวไว้ในวรรณกรรมของยุคนั้นเป็นบทเรียนสดใหม่พอที่จะบรรจุเข้าไปในห้องเรียนที่ทันสมัยในขณะที่สไลด์สีเขาจะหมายถึงในกิจกรรมส่วนขยายของเขาอาจจะดำเนินการอยู่ในรูปแบบใหม่ในทุกวันนี้ แจ็คสันอธิบายถึงวิธีการสร้างบรรยากาศที่เอื้อต่อการเรียนรู้ที่ยังคงมีความเกี่ยวข้อง เทคนิค,แผนการสอน,และการขยายโอกาสสำหรับนักเรียนที่จะสร้างการเชื่อมโยงที่มีประสิทธิภาพด้วยภาษาเป้าหมาย

          บทความของอลันซีแมคลีน "การทำลายครู: เน้นความต้องการของผู้เรียนเป็นศูนย์กลางการสอน" บทความอลันซีแมคลีน "การทำลายครู: ต้องการสำหรับผู้เรียนเป็นศูนย์กลางการสอน" เตือนเราว่าการเรียนการสอนที่ดีจากเวลาของเพลโตจนกระทั่งทุกวันนี้ นักเรียนมีส่วนร่วมในกระบวนการการเรียนรู้ของตนเอง ครูควรจะแนะแนวทางและบ่มเพาะในการฟังให้กับนักเรียน แมคลีนยังแสดงให้เห็นถึงความสำคัญของการเข้าใจนักเรียนเป็นรายบุคคลและแสดงให้เห็นว่าครูผู้สอนสามารถให้พวกเขามีโอกาสที่จะสร้างความเชื่อมโยงที่มีความหมายในการเรียนรู้ของตนเอง

         แพทริเซีย มิลเลอร์ กล่าวถึง 10 บุคลิกลักษณะของครูที่ดีจากสายตาของนักเรียน บทความของเธอเตือนให้เราตระหนักถึงคุณภาพบางส่วนของการเรียนการสอนที่เป็นอมตะ ในขณะที่บทความอื่นๆที่ถูกเขียนขึ้นก่อนหน้านี้กล่าวถึงแต่วิธีของตัวเองที่สะท้อนให้เห็นถึงสิ่งที่ครูที่ดีได้ทำตลอดเวลาและจะยังคงทำตราบใดที่เป็นครู



ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น